Borbély Imre
igen árnyaltan látta a Fidesz-kormány politikáját. Annak dacára, hogy az általa
haláláig felvállalt, sőt, képviselt szervezet, a Magyarok Világszövetsége
állami támogatását az első Orbán kormány vonta meg és azt nem is adták vissza mindmáig.
De nem ezt tartotta a legproblematikusabbnak, hanem azt, hogy nem tettek meg mindent annak érdekében, hogy a magyar nemzet öntudati reneszánsza bekövetkezzék. A magyar büszkeség regenerálását célzó történelmi filmeposzok egyre csak késnek, értékes orgánumok szűntek meg (Borbarát, Nagy-Magyarország), míg szinte számolatlanul megy a pénz az ellenségnek kulturális célokra. (Lásd például 27 millió a kormánygyűlölő és nemzetellenes Ungváry Tamásnak.)
Ezzel együtt apám a makro-folyamatokra figyelt elsősorban, és azt értékelte hogy Orbán Viktor a magyar szuverenitást elődeivel szemben növelni igyekszik, s hogy több meghatározó nemzetépítő lépést tett (magyar állampolgárság kiterjesztése, Alaptörvény stb.).
Mindezek artikulációt nyertek az Ágoston Balázs által 2013 őszén készített interjú keretében. (BZSA)
De nem ezt tartotta a legproblematikusabbnak, hanem azt, hogy nem tettek meg mindent annak érdekében, hogy a magyar nemzet öntudati reneszánsza bekövetkezzék. A magyar büszkeség regenerálását célzó történelmi filmeposzok egyre csak késnek, értékes orgánumok szűntek meg (Borbarát, Nagy-Magyarország), míg szinte számolatlanul megy a pénz az ellenségnek kulturális célokra. (Lásd például 27 millió a kormánygyűlölő és nemzetellenes Ungváry Tamásnak.)
Ezzel együtt apám a makro-folyamatokra figyelt elsősorban, és azt értékelte hogy Orbán Viktor a magyar szuverenitást elődeivel szemben növelni igyekszik, s hogy több meghatározó nemzetépítő lépést tett (magyar állampolgárság kiterjesztése, Alaptörvény stb.).
Mindezek artikulációt nyertek az Ágoston Balázs által 2013 őszén készített interjú keretében. (BZSA)
(A fotót 2013. január 1.-én készítettem.)
Nincs
visszaút
Az angolszász-cionista amalgám
érdeke a pénzügyi-gazdasági eszközökkel gyarmatosított peremterületek
erőforrásainak kiaknázása és az ezzel szemben esetlegesen megnyilvánuló
ellenállás példát statuáló letörése. Remélem, a keleti nyitás előbb-utóbb
politikai, szövetségi síkon is testet ölt – mondta a Demokratának Borbély Imre
politikai elemző, a Magyarok Világszövetsége Stratégiai Bizottságának társelnöke.
- Nemzetpolitikai,
nemzetstratégiai szempontból miként értékeli az elmúlt bő három év kormányzati
teljesítményét?
- Megelégedettséggel hallgattam augusztus 20.-án Hende Csaba honvédelmi
miniszter ünnepi beszédét, és a fiatal tisztek eskütételét, mely katonai
hagyományainkhoz igazán méltó volt. Gondoljunk bele, amikor az Orbán-kormány
2010-ben átvette az ország irányítását, akkor a laktanyákat, a raktárakat az
izraeli In-Kal cég magyarországi fiókjaként indult In-Kal Security Kft. őrizte,
amelynek neve héberül azt jelenti: Biztos Vonal. Ez nyilvánvaló
nemzetbiztonsági kockázatot jelentett, főleg egy esetleges válsághelyzetben. Ma
már a Honvédség objektumait magyar katonák őrzik. Ebből a jelképi sűrítményből
a nemzeti szuverenitásra való törekvést olvasom ki. Ezt igazodási pontként
tekintve három alapvető jelentőségű előrelépést emelnék ki az elmúlt három
évből: a magyar állampolgárság kiterjesztésesét minden azt óhajtó magyarra, az
Alaptörvény preambulumát, vagyis a Nemzeti Hitvallást, valamint a gazdasági
szabadságharcban összefoglalható szuverenitási törekvést. Mindez akkor is
vegytiszta nemzetpolitika és nemzetstratégia, ha utóbbi fenyegető
konfliktus-rendszerbe torkollott. Nem is történhetett másként, és már az elején
szeretném leszögezni, hogy a konfliktusokat vállalni kell.
- Miért e három területet
tartja legjelentősebbnek?
- A magyar állampolgárság kiterjesztése nem csupán a lelki jóérzést
szolgáló jelképes gesztus, hanem ez által a nemzet erősebb lett, mert az
összetartozás érzése már most tapasztalhatóan sokkal több embert érint meg,
mint korábban. Örömteli, hogy a Kárpát-medence magyarságának jelentős része már
magyar állampolgár, még többen várományosok, ahogy jómagam is. Ez valóságos
védelmet és biztonságot jelent a Csonka-Magyarország jelenlegi határain kívül
élő magyaroknak, hiszen az Alaptörvényt bevezető Nemzeti Hitvallás azt is
rögzíti, hogy a magyar állam megvédi polgárait. Ez kimondatlanul is egyfajta
védőhatalmi státus, aminek nyílt deklarálásától sem kellene félni, akkor sem,
ha nemrég Bukarestben műbalhé tört ki, amikor Tőkés László nyilvánosan erre
kérte Orbán Viktort. A Nemzeti Hitvallás azért nagyon fontos, mert ez egy
keresztény-nemzeti állam alapvetése, és ilyképp példamutató Európában.
- Brüsszelben nem így látják.
- Az Európai Unió mai formájában az egyik alapító atya, az
Akcióbizottság az Európai Egyesült Államokért nevű háttérszervezetet létrehozó
Jean Monnet szellemiségét követi. Ennek lényege a nemzetállamok és a nemzetek
felszámolása, arra hivatkozva, hogy ezek véres konfliktusokhoz vezettek. Ez
nyilvánvalóan hamis narratíva, hiszen egyrészt a nemzetállamok előtt sok ezer
évvel is feljegyezhettünk véres háborúkat, másrészt a XX. század nagy
kataklizmái éppen az egyes népeket, nemzeteket létükben fenyegető Versailles-i
európai rendszer következményei voltak. A nemzetek és államaik alapvető
törvényszerűség mentén jöttek létre, és ez a folyamat hatalmas alkotó energiákat
szabadított föl. A Monnet-paradigmával szemben áll Charles De Gaulle felfogása
a nemzetek Európájáról, melyben az együttműködés a gazdasági és külpolitikai
összehangoltságra, valamint a kölcsönös kulturális megtermékenyítésre
szorítkozik, mellőzve bármilyen uniformizálást. Magyarország ez utóbbi
szemléletet vallja, és ez vörös posztó az előbbi rögeszme jelenleg uralmi
helyzetben lévő képviselőinek szemében, akikhez a néhány évtizeddel ezelőtt még
erőszakos terrorcselekményektől sem visszariadó, véres szélsőbaloldali
diktatúrákat dicsőítő zavaros egzisztenciák is csatlakoztak. Sajnálatos tény,
hogy a jelenlegi brüsszeli főáramban pártokon átívelően meghatározó ez az
irányzat, a vörös-zöld Daniel Cohn-Bendittől a liberális Guy Verhofstadton és a
szocialista Martin Schulzon át a ma néppárti, de maoista múltú José Manuel
Barrosóig. Ez a kontraszelektált, középszerű, a valódi európaiságot hírből sem
ismerő társaság a nemzetellenes brüsszeli ideológia és gyakorlat motorja. A
jelenlegi főáram megtagadja Európa ethoszát, mely a hellén filozófiában, a
római jogban és a keresztény etikában gyökerezik, helyette a devianciákat és a
pusztulást magasztalja. Természetes, hogy gyűlölik a magyar Alaptörvényt,
melynek eszmei alapvetése száznyolcvan fokban szemben áll mindazzal, amit ők
képviselnek. A Magyarország elleni folyamatos gyűlölethadjárat másik fontos
oka, hogy bizonyos új, sajátos magyar megoldások követőkre találtak, és ez
alapjaiban veszélyezteti azt a halálos status quót, amit az említett irányzat
minden erővel igyekszik fenntartani.
- Milyen status quó ez?
- A rendszer csúcsán áll az a konglomerátum, amit szokás
háttérhatalomnak nevezni, bár nem is húzódik igazán a háttérbe. Az amerikai,
brit és izraeli finánctőke, vagyis az angolszász-cionista érdekeltségek
amalgámjáról van szó, melynek érdeke a pénzügyi-gazdasági eszközökkel
gyarmatosított peremterületek, így a kommunizmust követően új függőségbe vont
Közép-Európa erőforrásainak kiaknázása és az ezzel szemben esetlegesen
megnyilvánuló ellenállás példát statuáló letörése. Ezért áll célkeresztben
Magyarország, és ezért nevezhető egyelőre csak félsikernek a magyar
szuverenitási törekvés. A rendszer következő szintjén található az e
konglomerátum érdekeit szolgáló, részben általa kitartott, világmédia, melynek
egyencsatoltsága az egyes jelenségek tematizálásában vagy épp szervezett,
intenzív elhallgatásában, a szóhasználatban, a megfogalmazásban, a szűkre és
egyoldalúra szabott értelmezési keretben, az egyszólamú narratívában
lépten-nyomon tetten érhető. Az Európai Unió a globális hatalom hajtószíjaként
funkcionál, és a világmédiával szinergiában tartja pórázon, fegyelmezi és
bünteti az önazonosságától brutálisan megfosztott Európát. Ebben a politikai és
gazdasági keretben játszadoznak öncélú és műkedvelő módon a korábban említett
szélsőbalos, deviáns figurák, akiket hasznos idiótáknak is nevezhetünk, hiszen
korlátoltságuk és romboló tevékenységük nagyon is beleillik a globális hatalmi
konglomerátum szándékaiba. Ez a több tényezős rendszer fojtogatja Magyarországot
közvetlen és követett nyomásgyakorlással. Az angolszász-cionista hatalmi tömb
ugyanis a nyomás alá helyezett országokban, így Magyarországon is beavatkozik a
politikai folyamatokba a kollaboránsokon keresztül. A következmények végzetesek
lehetnek.
- Amennyiben?
- Jómagam az RMDSZ-en belül átéltem 1993-ban, hogy az Egyesült Államok a
legnagyobb titokban kiválasztott három árulót, akiket a Fekete-tenger partján
található Neptunfürdőn összeültettek a román állam képviselőivel, hosszú távra
biztosítandó a magyar érdekérvényesítés és az azzal óhatatlanul együtt járó
politikai konfliktusok elfojtását, mivel számukra geopolitikai érdekeik miatt
mindennél előbbre való volt a stabilitás. Ha Erdélyben megtalálták a
kollaboránsokat, okkal feltételezhető, hogy ez bármely ország esetében is
ugyanígy történik. Annál inkább, hiszen a CIA nemrég nyíltan elismerte, hogy
részt vett az 1953-as iráni puccsban. A Magyarországra nehezedő külső nyomás
egyértelmű, de belső nyomás is érzékelhető, a kollaborációra építve részben összefüggésben
a külső ellenséggel, ide sorolom a Magyar Szocialista Pártot és mindazon
szervezeteket, melyek különböző címek alatt az SZDSZ néven beazonosítható
nemzetellenes irányzat újraélesztésén ügyködnek; részben vannak olyan kvázi
szövetségesnek tekinthető erők, melyek saját üzleti-hatalmi érdekeiket
érvényesíteni igyekezve ugyancsak nyomást gyakorolnak a kormányra. Ebben látom
annak fő okát, hogy olyan sorskérdésben, mint a magyar föld ügye,
kompromisszumos, döntetlen meccsnek tekinthető törvény született, amely nem
garantálja a nagy latifundiumok szükséges mértékű visszaszorítását.
Összességében azt látjuk, hogy a magyar kormány saját programja
megvalósításában globális és hazai szinteken is különböző irányú, eltérő erejű
ellenállásba ütközik. Mindezeket figyelembe véve elmondható, hogy a játéktér
rendkívül szűk, s a nyomást fokozza az időnként tudatosan szabadjára engedett
kisantant-sovinizmus is, amint azt láthatjuk épp mostanában a Nemzetközi
Valutaalapnak egyébként megdöbbentő önfeladással behódoló Románia esetében.
Beszédes tény, hogy a Magyarországot naponta kínpadra vonó globális média
ingerküszöbét nemigen érik el a Gheorghe Funar legrosszabb korszakát idéző
magyarellenes kirohanások. Ezzel két legyet ütnek egy csapásra, hiszen nem csak
a Magyarországra nehezedő nyomást növelik újabb konfliktusok szításával, hanem
a térség népeinek egyébként kívánatos együttműködését is hosszú időre
ellehetetlenítik. Rémálmuk ugyanis, hogy a magyar példa ragadóssá válik;
figyelemre méltó például, hogy a máskülönben magyarellenességéről hírhedt
Robert Fico szlovák miniszterelnök már beharangozott olyan intézkedéseket,
melyek a magyar gazdaságpolitikára hasonlítanak.
- A kisantant-logika és a
magyar példa követése kissé ellentmondásos – hogy lesz ebből szükségszerű Kárpát-medencei
együttműködés?
- A térséget felosztó békediktátumok stratégiai célja épp az volt, hogy
itt soha ne legyen béke, egyes nemzeti törekvéseket pedig multietnikus,
internacionalista béklyókba szorítottak. Ez a bilincs azonban Jugoszlávia
szétesésével elpattant, okos diplomáciával ez növelheti a magyar mozgásteret.
Nagyon helyes lépés volt, hogy Magyarország fegyverszállítással is támogatta a
horvátok szabadságharcát, ennek következtében a két nép a XIX. század
súrlódásait követően ma ismét bizalommal tekint egymásra. Sajátos helyzetéből
adódóan a megroppant, kivérzett Szerbiának sem érdeke ma már a Magyarországgal
szembeni konfliktus, bár a valódi kiegyezés nem lesz könnyű, hiszen a két állam
viszonyát még mindig több megoldatlan probléma terheli, gondoljunk csak a
temerini magyar fiúk elleni koncepciós perekre. A térképre tekintve tehát azt
mondhatjuk, hogy van bizonyos mozgástér, és ezt erősíti az a történelmi
barátság, amely Lengyelországhoz fűzi Magyarországot. A lengyelek általános
politikai mentalitása hasonló a magyar jobboldaléhoz, szilárdak a keresztény
erkölcsi alapok, ráadásul Lengyelország nagy területű, homogén erőt képviselő,
gyarapodó népességű ország, mely az esetleges kisantant-törekvések
ellensúlyozásában szövetségesünk lehet.
- A játékteret így is a
globális hatalmi konglomerátum határozza meg. Hogy lehet ebből kitörni?
- Ha feltérképezzük a rendelkezésre álló mozgásteret, azt látjuk, hogy
az angolszász-cionista birodalomnak az atlanti-nyugati világban ma nincs
ellenfele. A magyar radikális jobboldal gyakran fölveti, hogy ki kell lépni az
Európai Unióból. Szerintem ezt csak egy nagy és erős állam tudná megtenni, az
is csak komoly kockázatok mellett. Magyarországra nézve ennek végzetes
következményei lennének, hiszen nincs olyan kiépült, biztos alternatív
szövetségesi rendszerünk, melynek nekivethetnénk a hátunkat. Csak akkor lehetne
ilyen lépésen gondolkodni, ha szoros szövetségesi viszonyt építünk ki a
fölemelkedő Kínával és a nemzeti akaratában megújult Oroszországgal. Addig
marad a Reményik Sándor-i „ahogy lehet” politikája.
- Vagyis a sokat hangoztatott
keleti nyitás nem csak gazdaságilag fontos?
- Minél keletebbre tekintünk, annál fontosabbá válnak a kulturális
kapcsolatok. Az eredményes gazdaságpolitikához például ismerni kell az egyes
keleti népek tárgyalási kultúráját. De nem csak erről van szó. A türk világban
egészen Ujguriáig rokon népként tekintenek ránk. Ezt érdemes kihasználni.
Minimális ráfordítással olyan szimpátiát, erkölcsi tőkét lehet megalapozni, ami
nem csak a gazdaságnak, hanem a magyar nemzetpolitikának is jelentős
mozgásteret és súlyt adhat.
Oroszországgal is szorosabbra kell fűzni a viszonyt, hiszen a
kommunizmussal és az orosz szempontból hazaárulásnak nevezhető gorbacsovi és
jelcini anarchiával egyaránt leszámoló, a nyugati tőkevilágtól jelentős
mértékben független Moszkva mai politikája annak bizonyítéka, hogy a demokrácia
fedőnevű, de a kifejezés eredeti jelentésével épp ellentétes gyakorlatot
megvalósító angolszász-cionista rendszeren kívül is van élet. Az 1990-es évek
eleje óta meggyőződésem, hogy Oroszország Magyarország természetes szövetségese
kellene hogy legyen, már csak azért is, mert az ország területén számos olyan
nép él, amely ugyancsak rokonként tekint ránk.
Kína az orosz autoriter demokráciánál is radikálisabban más úton jár. Ez
egyfajta „harmadik út”. A kilencvenes
években az amerikai rendszer propagandistái mantraszerűen ismételték, hogy a
piacgazdaság csakis az ő demokratikusnak titulált rendszerűkben lehetséges.
Hogy nem lehet életképes egy harmadik út. Kína erre rácáfol. Eddig is voltak
ellenpéldák, mint Szingapúr. De Kína más nagyságrendet képvisel. Gondoljunk
bele, hogy Kínában több az egyetemista, mint Japán egész lakossága. Ez olyan
felívelő szellemi potenciál, amivel számolni kell. Örömmel nyugtázom, hogy a
második Orbán-kormány, szakítva a korábbi egyoldalú, önsorsrontó atlantista
függőséggel, ajtót nyitott kelet felé, és remélem, előbb-utóbb ez a nyitás
politikai, szövetségi síkon is testet ölt.
- Milyen szerepe lehet a
magyar nemzetstratégiában a világmagyarság feltérképezését, összefogását célzó
nemzeti regiszter intézményének?
- Az összmagyarság számba vétele a Magyarok Világszövetségének nagyon
régi terve. Valószínűleg már a szervezet 1931-es megalapítója, báró Perényi
Zsigmond koronaőr is célul tűzte ki ezt. A kommunizmusban sor került valamiféle
felmérésre, de az inkább a külföldi titkosszolgálatok hírszerzői érdekeit
szolgálta. 1991 után megváltozott a helyzet, de a szövetség akkori vezetése
elsőbbséget adott a Duna Televízió létrehozásának, így a regisztráció későbbre
tolódott, 2000 után viszont lehetetlenné vált, hiszen az első Orbán-kormány
megvonta a szervezet költségvetési támogatását. Ebben sajnálatosan azóta sincs
változás. A nemzeti regiszter megvalósítása viszont így is jelentős előrelépés.
Ha rajtam múlna, a világmagyarság politika preferenciáit is felmérném.
- Abból aztán világbotrány
lenne.
- Minden csoda három napig tart, a valóban borítékolható nemzetközi
cirkusz idővel elül, épp ezért minél gyorsabban minél messzebbre kell menni.
Egy ilyen felmérés nemzetstratégiai haszna óriási lenne, hogy mást ne mondjak,
a magyar állam információs bázis nagyságrendekkel szélesedne. Különben három
éve tapasztaljuk, hogy magyar érdekérvényesítésre irányuló mégoly szerény,
csöndes kísérletekből így is, úgy is világbotrány kerekedik.
-
Ha dönthetne, mit csinálna a továbbiakban?
Folytatnám. Három év alatt sokan felfigyeltek ránk. Mind többen kiállnak
mellettünk. Legtudóbb a lengyel kormányfő és az ellenzék. A megtorpanás káros
lenne, a visszakozás katasztrofális. A kocka el van vetve, azon az úton,
amelyen a második Orbán kormány elindult, nincs visszaút.
Ágoston Balázs
Megjelent a Demokrata 2013. szeptember 8-i számában.
No comments:
Post a Comment